Måndag.

Dricker mjölk och äter hallonbåtar. Känner mig som en fruktansvärd sara idag. Jag är arg, ledsen irriterad och känner att inget är riktigt bra. Blir tokig på sms jag inte förstår mig på, blir arg på fina vänner som jag älskar för att de inte tänker som jag när det kommer till vissa saker. Jag kan inte le åt att jag har en kalender fylld med fantastiskt roliga saker. Det går inte, för idag är jag inte på humör för någonting. Jag skulle gärna sitta med en tjock kofta och en fin bok vid någon okänd klippa och känna doften av vatten. Ha bara fötter, frysa lite. Tänka på fina saker, drömma mig bort i boken. Vara i okända städer där ingen kan mitt namn, där ingen vet vad som finns innanför. Där ingen tror att de förstår. I okänd städer försöker ingen vara någon de inte är. För ibland blir jag tokig på att inte förstå. Jag förstår inte hur man inte vill vara den man är, hur man tror att folk föredrar någon sorts lögn om vem man är. Jag tycker det är hemsk, jag blir nästan arg. Kanske är jag likadan. Kanske förstår ingen förutom en okänd stad vad som finns här inne, nära hjärta. Idag orkar jag inget, och jag är lite smått nöjd over vädret utanför fönstret. Jag trivs med det nu.
4821361586_cf23f20652_z_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0