en blåsig dag i november.

En flicka kommer till en okänd stad, en liten söt stad. Jag minns inte om den har något namn men det spelar ingen roll för jag vill inte minnas. I staden träffar hon en pojke. Han kramar om henne. Hon andas in lukten av hans parfymdoft, håller kvar länge. Vill föralltid känna doften av den vackra pojkens parfym. Han har fina kläder, nästan som en prins, drömprins.
De vill inte inte vara någon annanstans än just där de är, i varandras närvaro.
Varför måste de springa? Flickan och pojken springer, gömmer sig för något, vet inte vad. Minns inte.
De hinner inte stanna upp och titta på varandra,
hinner inte se hur fina de är för varandra. Stress, allt är stress. Spring för livet.
Vänta, det är livet som jagar.
Närheten försvinner, lämnas någonstans i mitten av den lilla staden som inte längre är så söt. När de stannar upp, andas ut, tittar på varandra ser de inget. svart.
De tindrande ögonen har slocknat och kärlek är ett främmande ord för de båda.
Helt plötsligt försvinner allt runt om, träd hus bilar tanter mataffären med grönt tak, ja allt är som bortblåst. Flickans hand försvinner in i pojken och en känsla av trygghet infinner sig. För att en sekund senare vara historia då en stor svart flygande skepnad kommer och tar pojken ifrån flickan.


Förlåt om ni trodde detta var något värt att läsa, för det är det verkligen inte. Det är bara en mardröm jag drömt sju nätter i rad. Otroligt jobbigt att vakna med en känsla av att vara ensam. En så stark och tryckande känsla att bli lämnad i en trygg situation. Jag vill bara vara drömfri ett tag. För den här drömmen är allt annat än fin.



En dröm om öland är en fin dröm.

jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
Och jag kan inte skilja på om jag vill vara med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig
O jag kan inte skilja på om jag vill skada dig
Men du om någn borde förstå att man inte gör såhär emot mig
- Melissa horn. (
Cecilia, jag ser fram emot att dela de här med dig).


Kommentarer
Postat av: Cissi

jag ser fram emot det med DIG darling!

2009-11-03 @ 23:10:08
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0