Fjärde oktober.

Fredagen började med lite jobb, sen tog jag och Carro tåget in till söder och tog en mysig höstpromenad i solen. Målet var hermans, åh världens godaste mat. Bättre vego buffé får man leta efter.
När vi kände att nu räcker det så promenerade vi bara ner för backen och gick på fotografiskamuseet. Himla fina fotografier, dock väldigt många knasiga. Men det är ju lite charmen med såna här utställningar.
Sen gick vi genom fina söder tillbaka till tåget och åkte hem. En så himla perfekt och mysig start på fredagen.




På kvällen var det dags för NYX kväll på cafe opera. Ett nytt sminkmärke som vi har börjat jobba med. Men det var mer som en skönhetstävling där NYX nya ansikte utåt skulle hittas. Jag och Niina stog mest och skrattade för oss själva över alla korkade svar som de tävlade svarade på juryns frågor. Inte mycket info om sminket som vi hade hoppats, så vi drack upp vinet och letade redan på goodibagen och gick därifrån. Men det var en mycket rolig erfarenhet, något att skratta åt i framtiden. Och så har man ju varit på cafe opera för första gången och antagligen sista. :)

Sen blev det lördag och andra oktober. En lördag som jag så länge längtat efter. Satte mig på ännu ett tåg, den här gången mot linköping och några efterlängtade godbitar.
När jag kom fram fick jag syn på en brunhårig Ida, kände knappt igen henne men gudars va fint de va att ses igen. Vi traskade ner till stan och fikade och shoppade. Vi kom ut från myrorna med en himla massa kassar. Nu har jag börjat samla på mig lite julklapps material och sen köpte jag världens finaste pedestal att ha de finast av fina saker på. Men den fick inte plats på tåget hem så den får se fin ut hemma hos ida ett tag.
När vi kom hem till Idas mysiga lilla lägenhet la vi oss i sängen och kollade idolrepris och tog det lite lugnt. När vi sedan vaknat till gick vi och handlade och gick hem och började med maten.
Sen kom finaste Ellinor som slutat jobba och vi åt en så god middag. Vi satt och pratade en massa fina minnen  och åt hallonglass och choklad. Lyssnade på tiger lou och skrattade så att luften tog slut till gamla fotografier från längesen. Det är bland det finaste som finns att få se saknade vänner igen.







Det blev söndag och dagen kan väl sammanfattas sen en stor fika dag.
Jag och ida åt lite frulle och åkte in till stan och gick till Linköpings finaste plats, trädgården. Åh där hade alla träd fått fina höstfärger och kristallkronorna hängde kvar i träden. Vi gick upp på ett litet berg och fikade med en fin utsikt över linköping. Pratade mest om hur framtiden kommer att bli och vart vi kommer ta vägen. Och Ellinor vill också till staden med massa båtar och stora kanelbullar. Glad är jag.
Sen gick vi till nästa fik och drack lite mer kaffe och träffade Anna och sen va helgen över och jag tog tåget hem.
Så mysig helg, fina tjejer alltså.





Åh, tjusigheter.

Nu ska jag städa och sättta på kaffe innan Carro kommer och äter kanelbullar.

Kommentarer
Postat av: Issa

perfekt:) jätte roligt hihi då syns vi ju snart<3puss puss

2010-10-04 @ 13:00:32
URL: http://iscaba.blogg.se/
Postat av: Cissi

så avundsjuk på dig!

2010-10-04 @ 16:03:12
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: huggis

så himla fint att ha er här..! kärlek att leva på ett tag.

2010-10-05 @ 23:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0