en dag i solen med min far.

Åh, igår jobbade jag till 10. Gick hem, var lagom oglad. Men jag satte på fin musik och min rosa sommarklänning! Vips så var jag genast mycket glad och tog min in mot stockhomstad. Där mötte jag upp min söta far. Han tog med mig till hans favorit fik, sturekatten. Har ju bara varit på vetekatten vilket är typ de mysigaste som finns. Men det här fiket var bättre, minder folk och mysiga små rum och trappor överallt. Lite som att vara i en fantasi värld med en massa finheter. Hemskt fin är det där.
Där blev det kaffe med grädde i. ( såg inte att det var grädde jag hällde i förens pappa påpekade det när jag var klar med att typ förgifta mitt kaffe, men det gick att dricka ändå)
Efter en lång fika tog vi oss ut i solen och gick en långpromenad runt slottet och slussen. Vi pratade om allt mellan himel och jord, som auktions tavlor som även vi kunnat måla, dyra lägenheter, museeum och gissa gäster till viktorias bröllop. När vi inte orkade gå mer tog vi tunnelbanan hem till farmor där jag var tvungen att lägga mig och vila lite. Jag och farmor pratade smink och tatueringar. ( Farmor är en av få i min familj som tycker mitt ankare är helfint, dock tycker hon alla andra tatueringar i hela världen är fula.)

Sen lite mat och fika. Ja, vilkn helt fantastisk dag. Fina vädret gör att man blir helt tokglad.



Idag har jag jobbat och snart ska jag åka in till stan, hämta en väska och kanske träffa pappa. Sen tror jag minsan jag får med mig ett helmysigt gäng till djurgården för lite fika och ev ett museeum! Och såklart är ännu en sommarklänning på idag också. Stormtrivs nu.

JUSTE, jag tar med mig fina Cecilia på ett plan till London nästa helg. Fint ska de bli, vi ska tokshoppa på primark, dricka massa starbucks kaffe och kanske en öl på någon mystisk pub. Hoppas de är väldans bra väder. Och hoppas att det inte finns någon aska i luften.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

åh sara! london?! eey :D KUUUL

2010-04-28 @ 11:47:14
URL: http://iamperfectlylonely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0