Städer är så fint. Samtidigt som landet doftar ljuvligt.

Jag vill bo i en stad, så är det med de! Liksom alltid, typ! Just som jag har det idag är helt enkelt precis så som jag trivs bäst just nu. Och jag tror att jag kommer bo i en stad hela livet. Olika städer hoppas jag. Men landet är ett ställe för sommarstugor. Jag skulle vara allderles för rädd för mörkret, och skulle nog känna mig lite trasig. Men sen kan ju sånt ändras, åren kanske gör mig modig. Landet kommer alltid dofta ljuvligast, där man kan andasoch tänka som ingen annanstans. Fast å andra sidan tänker jag ganska bra när jag bestämmer mig för att gå lite vilse i min stad. Igår gick jag verkligen på helt okända gator, upp för en trappa, igenom en park, ner för en fin gata, höger, höger igen, åh fin kyrka, undra vad som finns till vänster, jag går vänster. Och efter ca 2 timmar kände jag igen mig igen och åkte hem till Cecilia.








Snart åker jag till en annan stad i ett annat land.
Vi hörs när jag kommer hem, då är det första advent.
Sanslöst mysigt. Jo, juste jag är liksom så där kär i kärleken just nu.
Jag antar att det är bättre än inget, men jag somnar hellre på en hård axel tillhörande någon man håller kär än min blomiga mjuka kudde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0