Femte december.

Jag ställde klockan på 07.10 för att kolla på den dåliga julkalendern utan jul. Men jag somnade om. Julkalendern är bara en ursäkt för att få gå upp, innan huset vaknar och med ett täcke under armen. En ursäkt för att få gå barfota genom huset, medan det klibbar så där roligt under fötterna och de guldiga julstjärnorna lyser upp. Att lägga upp fötterna i soffan, gömma sig under duntäcket, bara huvudet syns. Somna efter julkalendern utan jul och vakna upp till rapport. Orkar inte med att förflytta sig, kallt utanför täcket. Ligger kvar, kollar på ropport en gång till. Samma nyheter, somna om.

- Femte december. Idag ska jag hälsa på min farfars syster. Hon ska ge mig tyger och dragkedjor. Glädje.
 Jag vill ha en symaskin lika mycket som barnen vill ha snö. Lika mycket som min pappa vill ha is. Lika mycket som julgranen vill ha julkulor. Lika mycket som ekonomin vill ha en bättre börs. Jag vill verkligen ha en symaskin.

Snart vaknar Ellinor, äta frukost och åka in till staden för att handla julklappar. Jag ligger efter.

Vår gran är finast och den är rosa.


Kommentarer
Postat av: Sanna

visst bara hatar man julkalendern detta år.. ja trodde ja hade satt på fel kanal när jag först såg den.. va fan är det för jäkla intro med höghus och bilar. ja vill se snö, rött och tomtar

2008-12-05 @ 09:38:50
URL: http://sannaschultz.blogg.se/
Postat av: ellen

åh, jag vill ha mer sthlm och snygga flickor som er :)

2008-12-05 @ 12:50:00
URL: http://sittstill.blogg.se/
Postat av: Cissi

alltså, bilden är ju skrämmande lik våran gran? fast utan ljus.. också cool. som du ;)

2008-12-05 @ 15:51:44
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: ellinor.

Sara! du måste skynda dej nu, snart har vi kommit ikapp med julklapparna:) vill inte stressa dej men de är mindre än två veckor kvar till våran julafton! finast gran förresten, vi är sjukt bra på å julpynta vårt slott!! <3

2008-12-05 @ 17:13:50
Postat av: Karolina

hej sara. :)

ja! jag blev lite ledsen när du inte var med i svedala.. (förstår inte varför du inte skulle va med, men men du vet ju hur tränare tänker, eller just det det är det vi inte vet. ) haha.. lite klyddigt men du förstår för du e ju superduper sara..

jag längtar till sollentuna så jag kan träffa min gamla pålitliga center igen och vi kan prata gamla minnen o allsvenska guldet.. (ryser fortfarande lite när jag tänker på det). puss på dig vännen.. (o till svedala är du alltid välkommen) :)

2008-12-06 @ 10:25:14
URL: http://linapinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Emma

har du kollat nått mer på Gossip girl än då?

VISST ÄR DET SJUKT SPÄNNANDE OCH BRA OCH BARA FYLLT MED INTRIGER OCH SNYGGA KLÄDER!!!

2008-12-08 @ 15:56:01
Postat av: Emma

emma du glömde en viktig sak, SNYGGA pöjkar!! :);)

2008-12-08 @ 22:01:14
Postat av: Emma

emma du glömde en viktig grej! de SNYGGA pöjkarna!! ;)

och sara, om ni är färdig med första skivan emma brännde, skulle man kunna få vara näst i tur?? :)

2008-12-08 @ 22:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0