Här har ni mig, här har ni vad som finns inuti. Varsågoda.

De fina med att veta, det är de lugn som infinner sig i mig. Och det är så otroligt fint, att de nästan inte är sant. Obeskrivligt bra känsla som bara finns där. Den finns där hela tiden, från den dagen jag visste.
Jag vet att jag kommer ha det bästa och roligaste jobbet i världen, för mig.
Jag kommer varje dag få ha på mig röda läppar och jag kommer skapa saker med lite hjälp av hand och hjärta.
Jag bara vet. Kanske kan tyckas självsäkert, det är de inte.
Jag är glad mest hela tiden när jag tänker på framtiden.
Undrar när den kommer. Jag vet med all säkerhet att den kommer, så under tiden njuter jag av den fina vardag jag har. Den vardag jag har just nu skulle jag aldrig byta bort, inte mot något.
Jag bor i de finaste av spökhus. Med de finaste av flickor. Jag har de bästa av bästa vänner runt om i landet. Jag älskar er. Jag har ett så roligt jobb, med de tokigaste av kollegor och lite små tokiga och fina arbetsuppgifter.
Familj som ingen annan, all kärlek.
Men en dag kommer jag vara någon annanstans. Förhoppningsvis efter en urskoj utbildning och lite mer resande.
Världen, du har mer att visa mig. Jag vill se allt. Jag har tid, så hand i hand, nu reser vi genom livet.
Jag vet vad jag vill bli, jag vet vad jag vill göra för en mycket lång tid framöver. Det känns så rätt som de bara kan bli, och jag är så glad för det.
Så va de med de. Godnatt mina kära.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt! älskar dig :)

2010-12-06 @ 16:59:03
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0