Fröken nöjd!

Okej, lördag kväll och jag är enormt trött, som vanligt! här kommer en liten update från fre/lör.

FREDAG. Dagen min vän Elin tog sitt förnuft till fånga och åkte hem från norge och upp till stockholm. Senast vi sågs var i april så det var på tiden om man säger så! Det blev kramkalas och frukost på engelbrektsväg 6. Sedan tåget in till city, inte för att shoppa dock, utan för att äta! Japp, det är så staden ska tas.
Varken jag eller elin var i behov av shopping, men vi var i stort behov av chokladmuffins och kaffe.
Det blev mys i gamlastan, där vi satt av hela förmiddagen och lite in på lunchen. Sen blev det lite fönstershopping. Beyond retro är ju klart bäst i test. En så otroligt roande affär. Buttericks är också en ganska roande affär. Elin är en ganska roande vän!  Sen blev det lite mat på de och sedan började tiden ta slut, jag skulle tillbaka till sollentuna för träning och elin vidare till farmor! nästa gång vi ses blir väl till jul. Galet. Tur att vi vet hur man tar tillvara på tiden när man väl får den. mycket bra fredag. kvällen fanns inte eftersom vi kom hem kl 22 och jag skulle upp och jobba. godnatt.
     

LÖRDAG. Klockan ringde så där underbart onskefullt tidigt. Det var bara att ta sig upp och sätta på sig maxikläderna och ladda mentalt för en låång dag med storhandlande icakunder. Men som vanligt gick dagen galet snabbt och innan jag visste ordet av var det dags för mig att gå hem. Under hela dagen har jag gått förbi bageriet och kännt lukten av nybakta kanelbullar. mah ljuvligt. Håll i hatten nu, lukten fanns även i mitt hem när jag kom hem. UnderbaraCecilia hade bakat bullar som jag så snällt hade frågat om innan jag gick och la mig. Vilken härlig dag. lite fika och städ på det och allt kändes ännu lite bättre.
Lite slapp tid och lite mer bullar, sen rullade det in folk som Cissi skulle ha på middag. Själv hade jag date med Ida Hugg, mysigt värre. Vi gick mot Malmvägen och mot en pizzeria. Som jag alltid saknar att prata med ida. Efter vi ätit upp kycklingen från 1972 gick vi vidare för att köpa en liten lördagspåse. Sen var tiden ute och ida gick mot tågen och jag mot huset. Tröttheten har nu kommit och jag kämpar för att vara vaken lite till.

Imorgon Söndag ska jag vara kulturell och besöka museum. Jag längtar efter lite tid för mig själv. Lite tid att tänka.


Kommentarer
Postat av: Jessi

vilken sötis bild :)

2008-10-05 @ 10:14:00
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Zandra

åhhh vad gott :D

2008-10-05 @ 10:21:13
URL: http://intofashion.blogg.se/
Postat av: luoi

oh vad bra att du har fått lite ny energi nu...vill ha en fröken glad!

2008-10-05 @ 17:52:11
Postat av: Cissi

du var SÅ värd bullarna gullet.

2008-10-05 @ 19:30:46
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: ida

mysmysmys. du är tres bien!

2008-10-05 @ 22:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0