Den finaste av torsdagar.

Nu ska ni få se vilken helt förtjusande torsdag jag hade igår.
Vaknade upp hos mamma i akalla, tog T-banan till Sundbyberg och promenerade upp för den värsta backe som finns, men det är liksom alltid värt de för när man kommer halvvägs så ser man farmor&farfars fönster och där står dom alltid och vinkar. Man får sån energi att kämpa på för att komma fram så fort som möjligt.
Frukosten var framdukad, så jag å farmor pratade om hösten och om valet medan farfar la pussel.
När krämen var uppäten hjälpte jag till med pussel medan farmor direkt gick på kaffe och bullfix.
Så där gick den nyttigheten åt skogen, men det är omöjligt att säga emot farmor i den frågan. Det är inte ens värt att börja någon sorts diskussion.
Jaja, sen blev det åter pussel och så pratade vi om livet som pensionär, gudars vad jag längtar efter lite ledighet.
Farfar berättade att de första han gjorde som pensionär var att ta med tidning och kaffe, sätta sig på en bänk i solen och ha utsikt mot essingeleden där alla bilar åker förbi, på väg mot ett jobb som farfar aldrig mer behövde göra. 
- Där satt jag och njöt tills kaffet var slut och tidningen färdig läst, nu kan jag göra precis som jag själv vill.
Åh, farfar. Sen sa jag hejdå och så vinkar vi tills vi inte ser varann längre.





Sen åkte jag till sveavägen och hittade Cecilia inne på naturkompaniet, väldigt otippat men så köpte hon en så himla fin kånken väska. Blev lite avis. Vi gick till cafe 60 och åt en så god salad. Kollade lite affärer sen gick vi åt olika håll, jag fikade med Hampuz inne på kulturhuset, kommer sakna de när han flyttar till Falköping. Tråkstad.
Efter de träffade jag upp Cecilia igen och vi åkte hem och åt mat och jag plockade fram mitt 1000 bitars pussel med massa båtar på. Men de va ganska svårt så vi kom inte så långt innan vi skulle promenera till sporthallen.
Fixade nytt nagellack och sen gick vi hem å kollade på idol och debatten som var riktigt bra. Heja rödgrön!

Vilken fin torsdag.


Kommentarer
Postat av: Lisa Jiii

åh så fin header du skaffat dig :) saknar dig!

2010-09-17 @ 17:39:56
Postat av: Tracy - BLOGGDESIGN!!

allt bra? (:

2010-09-17 @ 18:35:07
URL: http://ghattas.blogg.se/
Postat av: Cissi

men sara, vad hände med VILMA?!

2010-09-17 @ 19:30:01
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0