27 september.

Då sitter jag på tåget igen. Åker åt andra hållet, åker tillbaka. Åker emellan hus som är hem, hur många hem kan man ha? Är hemma där man har sina saker eller där man har sin familj? Eller är båda hem? Ja, båda är hem. Och det är fin att ha fler hem, himla fint.

Det har varit en fruktansvärt kall helg, men ändå så mycket värme.
Jag har hunnit med att träffa mamma en massa, vi har bakat och promenerat och planerat malaysia. Som jag längtade där jag gick i för tunna kläder, efter en strand och ett varmt hav.
I lördags åt jag ostchips med Zandra och kollade på allt för mig syster. Den är ju bara en sån gråtfilm, så fin.
Jag fick en frukostdejt med Karin som jag inte träffat på evigheter. En så himla fin tradition. Sen har jag mest slappat i soffan med katten och inredningstidningar. Pappa hade plockat en massa svamp som skulle rensas och så grillade vi igårkväll. Jag råkade kolla in HMs hemsida och det slutade med att jag ska hämta ut ett paket i veckan med en väska, lite kuddar, en kjol, en tröja och ett par springbyxor. Så de kan bli. 

Lite bilder från helgen.
En massa svamp som blir till ingenting när den får torka.
 




Jag fick världens finaste skor av mamma, åh dom är verkligen drömskor. Sen fick jag en lite småttågott påse en en sjal, lite tidningar, en stickad tröja och chaité. Ljuvligt.

Så här mysigt hade pappa och katten det efter frukosten imorse. Haha vilket radarpar.


Nu ska jag planera veckan lite. Den kommer bli bra tror ja.
Jobb mån-tor. Ev. ett sminkevent på fredagkväll. Annars åker jag till Linköping redan då.
Det ska bli så fint att se hur Ida har det i nya staden och det ska bli underbart att få krama om Ellsi innan hon åker på världens äventyr.


Kommentarer
Postat av: Issa

fina bilder sara:)haha jag har också samma skor som du haha de är perfekta:)hoppas vi syns snart!ha det bäst!

2010-09-29 @ 10:28:43
URL: http://iscaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0