kärleksbrev. en sån fin ironi.

Sitter hemma hos finaste Cecilia på Dalagatan. Kaffet är snart klart och Cat Power spelas ur högtalarna. Ikväll blir det middag hemma hos Albertsson. Fint.

Igår blev ja bjuden på bio av söta Ida, det blev prinsessa som var en rarfilm.
Sen lite öl på en urmysig liten pub. Hon är den som är närmast fast mest saknad.
Men hon har den där platsen i hjärtat som bara några få kommer åt.

En liten lista kommer här på det finaste just nu:
Fåglar- allt är så fint med fåglar. jag bara tycker att fåglar är fantastiska.
Flamingosar är underbara, och det finns ett ljusspel på lagerhouse.
Det är det som står överst på min önskelista till jul.
Klockor- fina gamla ur. kan ni tänka er något finare. Tid är ju fint på sitt sätt. Och något vackert som visar tiden är ju likt något som är fulländat. Jag har två gamla ur som jag fått i present av mn morbror. De var min morfars far. Den finaste present jag någonsin fått av mi morbror.
Ballonger- Luftballong, det är min flickdröm. Tänk att få åka luftballong över ett sommarstockholm. Det är en dröm i sig att bara se en luftballong. Alla andra små ballonger är också fina. Som på barnkalas. så fint.





Sen finns det ju så otroligt mycket annat som är fint. Som fiskehamnar, sjömän, vår, mössor, pannkakor med hallonsylt, plastrosor, tekoppar, brev. ja, brev är nästan finast.
Jag har en bok med en massa käleksbrev, som aldrig,verkligen aldrig kommer att postas. En gång var det så nära, herregud, så otrolig nära. Det var nog det klokaste beslut jag gjort. Att lämna boken hemma.
Jag fick ett kärleksbrev, en gång för längesen. Det var massa parfym på och pappret var rosa. Det var kärlek när den var som bäst. När man var tolv år. Ironi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0