drip drop teardrop.

Jag gråter aldrig till böcker eller filmer. så är det bara.
Cecilia gråter aldrig. så är det bara.
Men undantag kan göras.
Det finns en film och en bok som jag gråter till.
Filmen, pojken i randig pyjamas.
Boken, en himmel för Elliot.
Nu har jag precis läst ut den för tredje gången och den är så himla fin,
helt underbart. Cecilia gråter till den här boken.
Så det är ett undantag, den är för fin så den blir ett undantag.


Nu har jag varit hemma över helgen. Örebro, min stad.
Det var iallafall det en gång i tiden.
Nu, jag tappade bort känslan för några år sen.
Varje gång nya hus, nya gator. Ja, det örebro som var mitt finns inte längre.
Men min familj finns här, därav mitt örebro.

lite bilder.


Söta Gustav kom. vi blåste bubblor.


Mammas fina dalahästar som hon får när hon är ute och reser med jobbet.

Puss!

Vår söta mini kamera.

Den står på en hylla framför ett fotografi på en mini-jag.

Fick parfym av mor, är den inte förtjusande så säg.

Köpte en ny berlock till mitt halsband.

Mitt fina klockur.

Min underbara katt.

Nu sitter jag med kaffet och borde ta tag i packningen.
Har hittat mina förtjusande höstskor. jag älskar dem.
Och innan jag sätter mig på tåget ska jag plocka äpplen i trädgården.
Det är vardag, en fantastisk vardag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

och här sitter jag som gråter till det mesta. det där med tårar är fint på något vis. tänk att det börjar rinna vatten ur ögonen bara för att man är ledsen. som om huden skulle bli grå för att man känner sig ensam. kanske blir den det. vad vet jag. det jag skulle säga var. i varje fall att. jag kanske vill låna den där boken. det är mysigt med böcker på hösten. tycker jag allt.

2009-09-21 @ 15:51:25
URL: http://pealsoflaughter.blogg.se/
Postat av: Cissi

Min finaste bästaste. (jag känner så många Saror kom jag på..?) i vilket fall, man skulle kunna säga att vi är ett undantag, du och jag. inte som alla andra liksom. <3



(och till Holmen, den där boken står på listan du fick av mig!! men du kanske har slarvat bort den?)

2009-09-21 @ 22:14:30
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har inte slarvat bort listan, det är listan som slarvat bort mig. nej men har faktiskt listan. men boken var inte inne när jag skulle låna. får prova igen helt enkelt. puss och hej

2009-09-21 @ 23:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0