andra december.

Okej, så här ligger det till. Jag råkade klicka lite mer än 800 gånger på kameraknappen, därav inga NYC bilder här eller på fejset. Det kommer när jag orkar gå igenom alla. Resan var helt underbar, vilken stad. Som magi, helt förtjusande att se solen gå ner och se hur alla miljoner höghus börjar lysa upp som någon tryckt på en ljusknapp. Och att göra detta på brooklyn bridge, förtjusande. Det blev en del shopping, men som den lilla kultur tant som jag är, tyckte jag bäst om alla finna platser och möta en ny kultur. Starbucks blev det en del också, kanske två gånger om dagen tom. :) Tillbaka, japp det ska jag. Någongång.

Idag är det den andra december, jag och lovisa släppade oss upp 07.15 idag med för att se julkalendern. Lite små mysigt. Sen blev jag liggandes under täcket i soffan tills jag skulle åka in till staden och möta söta Cecilia, det var bio på schemat, New Moon. Och såklart massor med popcorn och läsk. Galet bra.
Dock tyckte jag inte filmen var så där fantastisk som jag hoppats. Edward var ju ruskigt fin och musiken var urfin (lykke li, wi) och själva historien är ju inget att orda om, den är genialisk.
Jag tror att jag blev lite besviken eftersom jag just läst boken, som är så mycket finare. Men det går ju inte att få med allt på film, det fattar till och med jag. Alltså, kärleken i boken är ju utom all verklighet. Förtjusande läsning.
Sammanfattning: Jag tror ord har lättare att beröra mig. Och med Edward Cullen i bakhuvudet blir det finare. Haha.

Sen köpte jag fina papper till julkorten som ska göras under julpysslet på lördag. Jag fick även med mig en ugglesparbössa hem till min förtjusning. Bra dag.
Solen utanför fönstret.

Hötorget, stockholms hjärta.

Cecilia, taggad till tusen!

Lite julfint i rummet, Vuokko har också fått sig lite pynt.

Fönstret med nya ugglan.


Later.

Kommentarer
Postat av: Hampus

Välkommen hem:) Verkar haft de fint!

Om du är sugen på en ny hjärtkramande kärlekshistoria så har jag väldigt bra böcker för det. Sagan om Otori klanen!

Det är lite fantasy, men inte mycket mer än vad twiligt är, mindre än vad twilight är tycker jag. De är de absolut bästa böckerna jag har läst tror jag nog. Läs dem! Det är 5 böcker men lätt värt det!

2009-12-04 @ 16:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0